24.4.09

Vadhettedetnuigendå... Orddiarré?

Är jag en dömande bitterfitta och jag avfärdar folk som mindre intelligenta alternativt hjärnskadade utifrån vad de skriver som bildtext på bilddagboken? Får man skriva så illa? Är det ens lagligt? Finns det något man kan göra åt det? Eller är mänskligheten dömd att dö ut pga av att människor under 30 inte behärskar att skriva ordentliga ord. Utan att använda sig av idel förkortningar och talspråk.

Talspråksskrivandet är nog det som dödar mitt inre allra mest. Nej ack, nej. Jag är icke felfri. Men jag inser att man inte kan skriva dig med e eller inte ens läsa genom sin text bara lite innan man trycker på enter >_<

Blom hjälp? Det känns som du förstår min frustration?

1 kommentar:

kick ass sa...

oja klart gör jag det..
och nej klart det inte är lagligt. de borde böta för förargelseväckande beteende..